Animaatiot

Kun halutaan viestiä monimutkaista ja vaikeaa asiaa visuaalisesti kiinnostavalla tavalla, paras ratkaisu silloin on animaatiovideo. Toisinaan animaation terminä voidaan käyttää myös selitysvideota. Jos kuvattu kuva saattaisi osoittautua liian kalliiksi toteuttaa tai asia voidaan kertoa tehokkaammin graafisin elementein, animaatio on järkevä ratkaisu. Filmbutikilla tuotetaan 2D- ja 3D-animaatioita.

Katso esimerkkejä animaatioista täältä!

Jotta animaatiovideolle saadaan kiinnostavuutta ja vaadittavaa voimaa, viesti kannattaa pukea tarinan muotoon.

Tarinalla pystytään vaikuttamaan tunteisiin, mitä kautta voidaan saada aikaan merkittäviä asioita. Animaation etuna ovat käsikirjoitettu koskettava tarina ja mieltä ruokkiva visuaalinen maailma.

Animaation tuotannon vaiheet

Briiffi

Tutustutaan aiheeseen, tavoitteisiin, markkinointiviestiin ja kohderyhmään.

Käsikirjoitus

Briiffin pohjalta kirjoitetaan tarinan ensimmäinen versio.

Storyboard

Voice over ja kuvamaailma ovat visuaalisesti nähtävillä.

VO

Nauhoitetaan animaatioon valitun spiikkerin voice over ja mahdolliset kieliversiot.

Animaatio

Tarina herää eloon.

Musiikki ja miksaus

Animaatioon lisätään äänimaailma ja tehosteet.

Valmis video

Animaatio on valmis katsottavaksi ja jaettavaksi.

Missä käyttää animaatiota?

  • Tilanteessa, jossa vaikeasti selitettävä asia tai järjestelmä halutaan esittää helposti omaksuttavassa muodossa
  • Tuotevideoissa
  • B2C-, B2B-, rekrytointi- ja myyntivideoissa
  • Logoissa sekä videoiden introissa ja outroissa
  • Tilanteessa, jossa kameran käyttö on liian kallista, vaikeaa tai mahdotonta
  • Mainoksessa, johon halutaan luoda ainutlaatuinen tunnelma

Case-esimerkki markkinointitoteutuksesta

Case-esimerkki markkinoinnin toteutuksesta

Tutustu Filmbutikin toteuttamiin animaatiotuotantoihin.

Lastensuojelun Keskusliitto - Kaikille eväät elämään

Lastensuojelun Keskusliitolle toteutettiin eriarvoisuutta vähentävä Kaikille eväät elämään -avustusohjelma. Sen tarkoituksena on edistää lasten, nuorten ja perheiden yhdenvertaisia mahdollisuuksia sekä torjua ylisukupolvista syrjäytymistä.

Tavoitteet

Kampanjan tavoitteena on koota ja levittää tietoa ohjelmahankkeiden kohtaamista eriarvoisuuden ilmiöistä, tekemästä työstä ja tuloksista.

Toteutus

Kampanjaan suunniteltiin ja toteutettiin neljä animaatiota, joiden avulla kerrotaan tarinoita syrjäytymisestä eri teemoin. Lisäksi toteutettiin sosiaalisen median kanavissa hyödynnettävä lyhyempi teaser-animaatio, joka johdattelee kampanjan aiheeseen.