Graafinen suunnittelu & infograafit

Visuaalinen ilme on suuri osa organisaation identiteettiä ja sen avulla viestitään paljon sanattomasti. Toteutamme paljon erilaisia kampanjailmeitä, joissa suunnittelemme brändin mukaisen visuaalisen tyylin tai luomme kokonaan uuden visuaalisen maailman, jossa otamme brändin huomioon.

Filmbutik on infograafien suunnittelun mestari

Graafisessa suunnittelussa jokaisella yksityiskohdalla on merkityksensä, sillä informaatio ja tunne välittyy kuvien, muotojen ja tekstin yhteisvaikutuksesta. Visuaalisen muodon tulee tukea viestiä ja auttaa välittämään tietoa katsojalle helpoimmalla tavalla.

Filmbutik tekee paljon infograafeja, jotka ovat visuaalinen tiivistys dataa.

Data voi olla tekstiä tai kuvaa tai niiden yhdistelmää. Infograafi on tavallisesti pystyformaatissa, mikä puolestaan johtuu internetsivustojen rakenteesta. Tyypillisesti infograafit saattavat venyä pitkiksi, jolloin kiinnostava tarina visuaalisen datan muodossa kuljettaa lukijaa ja katsojaa läpi dokumentin.

Infograafin tuotantoprosessissa on ainakin seuraavat vaiheet:

Tuotantobudjetin määrittely – infograafi syntyy 2-4 päivän työllä

Kohderyhmän määrittely – ketä haluttaisiin puhutella

Millainen data? – numeroita tai tekstiä vai molempia

Mikä on infograafin otsikko?

Tyylireferenssi – miljoona tyyliesimerkkiä löytyy mm. Pinterestistä

Tuotanto voi alkaa

Esimerkkejä graafisen suunnittelun toteutuksista