Asiantuntijatalo Grandlundille energiateemaiset videot someen
Mitä tavoiteltiin?
Energia-alan asiantuntijasisällön ei tarvitse olla kuivaa. Kiinteistö- ja rakennusalalla toimivan Granlundin visio oli yhdistää syvällinen asiantuntijuus ja viihdearvo somen ehdoilla tehdyissä videoissa. Tämä tarkoitti tiukkaa asiaa kevyessä muodossa, visuaalisesti näyttäviä toteutuksia, ja rohkeutta viedä asiantuntijoita epämukavuusalueelleen. Editointipöytä muodostui paikaksi, jossa videoiden taika heräsi eloon, ja lopputuloksena oli sisältö, joka huokuu inhimillisyyttä, autenttisuutta ja hauskuutta – kaikki avaimet onnistuneeseen somesisältöön.
Konsepti
Energia-alan asiantuntijat valheenpaljastuskoneessa, vastaamassa kysymyksiin ja kertomassa tilanteista? Kuulostaa hieman absurdilta? Mutta tästä ajatuksesta syntyi tämä konsepti, jonka yksittäiset videot ovat keränneet muun muassa TikTokissa yli 2 miljoonaa näyttökertaa. Videoilla asiantuntijoiden sanat ja viestit saavat elää ja hengittää niitä tukevan grafiikan ja kuvituksen kautta. Videoiden sydämessä sykkii hauska ja välitön tunnelma, pilke silmäkulmassa. Vaikka lähestymistapamme on leikkisä, videot kunnioittavat jokaista asiantuntijaa – tarkoituksemme ei ollut vähentää heidän arvoaan vaan tuoda esiin heidän inhimillisyytensä, mikä vahvistaa luotettavuutta.
Tarina videon takana
Jokainen video alkaa ytimekkäällä lauseella tai kommentilla, joka sieppaa katsojan huomion heti. Tämän jälkeen katsoja sukeltaa visuaalisesti tyyliteltyyn potrettiin, antaen esimakua videon päähenkilöstä. Matkalla paljastuu parhaat hetket valheenpaljastuskoneen ääreltä, jossa asiantuntijan sydämen syke ja totuus tulevat esille. Ja kuten kaikki hyvät tarinat, myös meidän videosarjamme päättyy kiteyttävään lauseeseen tai humoristiseen heittoon, jättäen katsojan odottamaan innokkaasti seuraavaa osaa.