Asiakkaamme Visma Public tarjoaa ohjelmistoratkaisuja HR:n ja taloushallinnon tarpeisiin. Lähtötilanne oli se, että ratkaisujen tarjoajana Visma Public on arvostettu ja luotettava toimija nykyisten asiakkaiden keskuudessa, mutta parempi tunnettuus uusien ja potentiaalien asiakkaiden mielissä voisi olla parempi.
Lähdimme kehittämään konseptia ja kiteyttämään ydinviestiä Visman sloganin “Oikein mitoitettu toimii paremmin” avulla. Myynti tarvitsee tuekseen vahvan viestin, josta innostua ja jota liputtaa ratkaisumyynnin saralla.
Visman sloganin kuvittamiseen syntyi suoraviivainen ja humoristinen konsepti, joka ilmentää sloganin merkityksen rautanaulasta vääntäen. Huumoria ei koskaan ole liikaa, mutta sen lisäksi tämä konsepti sisälsi wow-efektin, kun näimme tilanteen absurdiuden: sopivasti karikatyyrimaiset hahmot työskentelemässä jotain kooltaan täysin pähkähullun työkalun tai välineen kanssa. Tyylilajiksi valikoitui pelkistetty, mutta korotettu realismi.
Konseptissa “Oikein mitoitettu toimii paremmin” slogan pystyttiin monipuolisesti jalostamaan visuaaliseen maailmaan. Pelkkä hyvin toteutettu visuaalinen tuotanto ei riitä, mietittiin myös markkinointi, jolla myyntiprosessia saatiin tehostettua. Visuaalisista elementtejä syntyi toimiva kokonaisuus: herovideo ja -valokuvat, onlinemainosmateriaalit sekä kampanjatoteutus LinkedInissä.